Otthon Start Program hatósági bizonyítvány nélkül
Otthon Start Program – Az egyszerűsített ügyintézésnek köszönhetően nincs szükség az ingatlantulajdon fennállásáról szóló hatósági bizonyítvány igénylésére
Az Otthon Start Program jelentős könnyítéseket vezetett be az igénylők számára az ügyintézés során, ugyanis a korábbi gyakorlattól eltérően a FIX 3% Lakáshitel igénylése esetén már nincs szükség a Lechner Tudásközpont által kiállított tulajdoni igazolásra. Ezzel összhangban a társaság már nem állít ki ingatlantulajdon fennállásáról szóló hatósági bizonyítványt az Otthon Start programban előírt feltételek igazolásához.
Az Otthon Start programhoz kapcsolódóan hatályba lépett 227/2025. kormányrendelet részletesen leírja a FIX 3%-os hitel igénylésének menetét és feltételeit. A jogszabály értelmében a szeptember 1-jén elindult Otthon Start lakáshitel igényléséhez szükséges feltételek igazolása a kérelmező részéről nyilatkozattal történik. A bank az ügyintézés folyamán az ügyfél tulajdoni viszonyait az ingatlan-nyilvántartási rendszer segítségével közvetlenül vizsgálja, így az állampolgároknak – a korábbi lakástámogatások, így például a CSOK+ igénylésétől eltérően – semmilyen igazolás kapcsán nem szükséges a Lechner Tudásközponthoz fordulniuk.
A hitelfelvételhez szükséges nyilatkozat a kormányrendelet mellékleteként érhető el, és az igénylés során nyújtható be a hitelintézeteknél.
Az ingatlantulajdon fennállásáról szóló hatósági bizonyítvány egyéb – más jogszabályok által előírt – esetekben továbbra is szolgáltatható.
Fotó: Szabó Róbert